שוק המשרדים להשקעה עבר בשנים האחרונות שינוי משמעותי- משקל המשרדים הקטנים בשוק עלה באופן משמעותי כתוצאה מכניסת משקיעים קטנים שרכשו משרדים להשקעה.

ההיצע של משרדים להשכרה בשטחים של 50-200 מ"ר יותר מהכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות כאשר רוב המשרדים הללו נרכשו ע"י משקיעים שיתמודדו בקרוב על איתור שוכרים כדי להימנע מלהותיר את המשרדים שלהם ריקים ולשאת בעלות חודשית של 50 ₪ עבור כל מ"ר שרכשו.

הנה כמה פעולות וטיפים שיעזרו לכם להשכיר את המשרד מהר יותר:

האם לשווק במצב גמר או במצב מעטפת ואז לבצע התאמו לשוכר? זו השאלה הנפוצה ביותר בקרב המשקיעים. הניסיון מראה ששוכרים קטנים בשטחים של עד 200 מ"ר מושפעים בתהליך קבלת ההחלטות שלהם מ-2 גורמים: כמה התעסקות תהיה להם בהכנת המשרד והאבזור שלו- ככל ששטח המשרד יהיה בנוי ומאובזר במלואו כך שוכר יעדיף אותו. השיקול השני הוא רמת הגמר והעיצוב של המשרד- באופן חד משמעי שוכרים מעדיפים לשכור משרדים שרמת העיצוב ורמת הגמר שלהם יפים יותר מבלי שהרמה משפיעה על המחיר באופן משמעותי. שוכר יעדיף לשלם עוד 3-7 אחוזים על שכר הדירה על משרד מעוצב ומאובזר ולכן קל וחומר שהוא יעדיף באופן חד משמעי משרד זה לעומת משרד במצב מעטפת או באמת גמר נמוכה.

פרסום- מספר המודעות ביד 2 של משרדים קטנים להשכרה בשטח של עד 200 מ"ר מגיע כיום למאות מודעות בכל עיר. (תל אביב- למעלה מ-1,000, פ"ת 200+, בני ברק 200+, ר"ג 180 וכו').

הסיכוי שהמודעה של הנכס שלכם תבלוט ביד 2 הוא נמוך ביותר ולכן, כדי לייצר בכל זאת בולטות למודעה שלכם מומלץ להשתמש בכמה שיותר תמונות איכותיות כדי להראות את היתרונות של המשרד על משרדים אחרים.

בנוסף השתמשו במדיות נוספות- פייסבוק ולינקדאין אלו הן מדיות שתוכלו להגדיר בהן את קהל היעד שלכם במידה ואת תבצעו שם פרסום ממומן או תוכל להפיץ פוסטים בחינם. חשוב לציין שסרט של הנכס ותמונות יכולים מאוד לקדם ולהגדיל את החשיפה לנכס.

מתווכים- רוב בעלי הנכסים בטוחים שאם יפיצו את הנכס לכמה שיותר מתווכים כך הם יגדילו את הסיכוי לשיווק הנכס. עדיף לעבוד מול 2 או לכל היותר 3 מתווכים מובילים ורציניים באזור ולהתמקד בהם. רצוי לקיים פגישות בנכס ולקבל הערכות מחיר לשכר הדירה שניתם לקבל. חשוב לא להתפתות ולבחור במתווכים שנוקבים בשכר דירה למטר גבוה יותר אלא לבחון מכה נכסים יש להם בבניין, כמה נכסים הם כבר השכירו, עד כמה ההיכרות שלהם עם הבניין גבוהה ויסודית.

שיווק מקדים- אפשרות יעילה עוד בשלבים מוקדמים של הבניה הינה יצירת הדמיה ריאליסטית של הנכס ושיווק שלו באמצעות הדמיה. שוכרים מעדיפים לראות תמונה של נכס מעוצב ומאובזר לעומת תמונה של משרד במצב מעטפת.

תמחור נכון- קבלו טיפ חשוב, עדיף נכס מושכר בשכ"ד נמוך יותר ביחס לשוק לעומת נכס ריק. לימדו את רמת שכר הדירה בבניין שרכשתם בו ובסביבה והשתדלו להציע שכ"ד נמוך יותר במעט לתקופה הראשונה. שוכר יעריך מאוד אם יקבל גרייס מספר חודשים או הקלה בשכר הדירה לתקופה הראשונה.