בשנתיים הקרובות יתאכלסו עשרות מגדלי משרדים ששווקו בהם משרדים קטנים למכירה בשטחים של 50 עד 200 מטר. באזור המרכז בלבד בלבד צפויים להתאכלס בשנה הקרובה כ-250 אלף מ"ר של שטחי משרדים קטנים שמחולקים לכ- 2,000 בעלי משרדים! שבקרוב מאוד יכנסו לתחרות קשה על שוכרים פוטנציאלים. כך למשל רק על ציר מנחם בגין תל אביב (מידטאון, רסיטל ומגדל we) מוצעים כיום להשכרה כ-250 משרדים בשטחים 50-200 מ"ר ובשנה הקרובה היצע המשרדים צפוי להכפיל את עצמו.

התחרות הקשה על שוכרים פוטנציאלים תדרוש מבעלי המשרדים שעבור רובם זוהי הפעם הראשונה שרכשו משרד להשקעה ליצור למשרדם יתרונות תחרותיים ביחס למשרדים אחרים בבניין או באזור. כך הם יוכלו להשכיר אותם מהר יותר ולהימנע ממצב בו המשרד שלהם יעמוד ריק במשך חודשים רבים.  ריכזנו עבורכם מספר דגשים שיסייעו לכם לפעול בדרך הנכונה מדויקת.

תכנון יעיל ועיצוב איכותי- בדיוק כמו שאנחנו נעדיף דירה מעוצבת ומאובזרת על פני דירה אחרת באותו בניין בסטנדרט נמוך כך שוכר פוטנציאלי למשרד קטן תמיד יעדיף משרד מעוצב עם תכנון יעיל על פני משרד עם עם גמר בסיסי וזול או גרוע מכך משרד במצב מעטפת. תכנון יעיל בא לידי ביטוי במיקסום מספר החדרים במשרד ביחד עם שמירה על חללים חשובים כגון: פינת המתנה / ישיבה , מטבח, חדר ישיבות וכו'. חשוב לשמור של ממוצע של 17-20 מ' ברוטו לחדר. מעבר לתכנון היעיל עיצוב איכותי ושמירה על חומרים יפים ואיכותיים ייצרו את האווירה הנכונה במשרד.

תקציב גמר נכון- התשובה הנפוצה בקרב בעלי משרדים חסרי ניסיון היא להשקיע כמה שפחות  וזוהי טעות קשה! כדי לייצר למשרד בשטח של  50-100 מ"ר יתרון יחסי על מאות המשרדים שמוצעים בשוק יש להשקיע בעיצוב ובעבודות הגימור שלו.

רוב בעלי המשרדים יהיו מעוניינים להשקיע כ-2,000 ₪ למ"ר תקציב זה יאלץ אותם להתפשר באופן משמעותי על איכות עבודות הגמר ועל העיצוב. לעומת זאת, השקעה נוספת של 30-40 אלף ₪ עשויה לחסוך מבעל הנכס חודשים של נכס ריק ללא שוכר כאשר בעל הנכס בעצמו נושא בתשלומי ארנונה, ניהול ומשכנתא.

שיווק יעיל וממוקד- רוב בעלי המשרדים חסרי הניסיון מעדיפים להעביר את המשרד שלהם למספר משרדי תיווך בתחושה שהם מגדילים את החשיפה של הנכס וכך סיכויי ההשכרה שלו גדלים. ברוב המקרים התנהלות זו עושה את ההפך, כך ששוכר פוטנציאלי ישמע על אותו נכס במחירים ותנאים שונים ממספר מתווכים בו זמנית.

חשוב לעשות מיפוי רחב של היצע המשרדים בסביבה- רמת התחרות , רמות המחירים של משרדים קטנים למכירה ולהשכרה, רמות גמר ועיצוב ובמקביל לאתר מתווכים מובילים באזור.  ורק אז להחליט על גורם משווק אחד שירכז את שיווק המשרד תוך שיתוף פעולה עם מתווכים נוספים .